افزایش ۴۰ درصدی گردشگران خارجی در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸

علی اصغر مونسان از افزایش ۴۰ درصدی میزان گردشگران خارجی در ۴ ماهه سال ۹۸ خبر داد.

افزایش 40 درصدی گردشگران خارجی در 4 ماهه ابتدایی سال 98

به نقل از پایگاهخبری اتاق ایران، علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی در حاشیه جلسه علنی صبح دیروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تعداد گردشگران خارجی در سال ۹۶ ، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و در سال ۹۷ ، ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده و در ۴ ماهه  امسال نیز ۴۰ درصد رشد کرده است. علاوه بر این سهم گردشگری در جی دی پی(GDP)، ۱۱/۸ میلیارد بوده؛ در حالی که پیش از این رقم ۷ میلیارد بوده است.وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تنوع محصولات گردشگری و افزوده شدن طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی به آن خاطرنشان کرد:‌ پیش از این ما گردشگری فرهنگی و تاریخی را داشتیم و تا حدی هم توریسم سلامت وجود داشت و تا الان هم توریسم سلامت گسترش یافته است. همچنین سند توسعه گردشگری در کمیسیون‌های دولتی در حال تدوین است .

وی اضافه کرد:‌ در بخش میراث فرهنگی سالانه یک سهمیه ثبت داریم قبلا به صورت نقطه ای یک بنا را تاریخی می‌کردیم اما سال گذشته صدکیلومتر مسیر که ۸ بنا را در خود جای داده بود ثبت کردیم و این ثبت زنجیره‌ای را ادامه خواهیم داد. در حال حاضر پرونده راه آهن شمال به جنوب ارسال شده و بعد از آن کاروانسراها را در دستور کار داریم و تعداد شهرهای بیشتری در ثبت جهانی قرار می گیرد.

پیش از این مونسان از رسیدن حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داده بود.

او  با بیان این که آمارها نشان می دهد، گردشگری اقتصادی نوظهور در کنار حوزه‌های همچون نفت است، ‌تاکید می‌کند: در این اقتصاد نوظهور با وجود تحریم در کمترین تلاطم‌ها می توان برای کشور درآمد راحت،‌ آسان و پایدار کسب کرد.

تاثیر کمرنگ تحریم‌ها بر ورود گردشگران خارجی به ایران

چندی پیش وب‌سایت تحلیلی و خبری آمریکایی SKIFT که در حوزه گردشگری فعال است، در گزارشی تفصیلی به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد گردشگری ایران پرداخته بود و در این گزارش ادعا کرده بود این تحریم‌ها هیچ اثری بر علاقه‌مندی توریست‌های آمریکایی برای سفر به ایران نداشته‌ است. در بخش دیگری از این گزارش، SKIFT به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا سفر به ایران برای شهروندان آمریکایی از امنیت برخوردار است؟‌ برخی مقامات آمریکایی با طرح شبهه‌هایی از جمله بروز خطر آدم ربایی، دستگیری و بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران تلاش می‌کنند چهره ایران را مخدوش کرده و سفر به آن را کاهش دهند؛ اما واقعیت آن است که مردم آمریکا اصلا چنین نظری ندارند. مسافران آمریکایی که پیش از این به ایران سفر کرده‌اند و همچنین مسوولان تورهای تفریحی همگی بر این موضوع اذعان دارند که ایران یکی از امن‌ترین نقاط دنیاست.

علاوه بر این یک بررسی که سازمان گردشگری جهانی منتشر کرده حکایت از آن دارد در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ مسافران آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند با ۶۲ درصد رشد روبه‌رو شده‌اند هرچند از سال ۲۰۱۷ و با طرح ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا توسط ترامپ برخی آمریکایی‌ها برنامه سفر خود به ایران را کاهش دادند که این موضوع هم به دلیل سیاست‌های ترامپ بود. براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های توریستی آمریکایی بسیار به آینده خوش‌بین هستند و می‌گویند قطعا روال به خوبی گذشته خواهد شد.

همچنین ببینید

وبینار ۶ ساعته آشنایی با سیستم های حمل و نقل

با سلام و احترا م ، بدینوسیله به استحضار می رساند، وبینار ۶ ساعته آشنایی با …