جام جهانی راگبی۲۰۲۳ فرانسه

جام جهانی راگبی ۲۰۲۳، جمعه شب (۸ سپتامبر/۱۷ شهریور) با برگزاری دیدار افتتاحیه بین فرانسهٔ میزبان و نیوزیلند، مدافع عنوان قهرمانی، آغاز شد.

جام جهانی راگبی ۲۰۲۳، دهمین سری از جامهای چهارسالانه مسابقات جهانی راگبی است که از ۸ سپتامبر تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در فرانسه در ۹ مکان در سراسر کشور برگزار می شود و اولین بار است که به طور کامل در فرانسه برگزار می شود.

جام جهانی راگبی مهمترین تورنمنت ورزش راگبی ۱۵ نفره است که از سال ۱۹۸۷ هر ۴ سال یک بار بین تیم‌های برتر این رشته ورزشی برگزار می‌شود. تا سال ۱۹۹۹ شانزده تیم در جام جهانی راگبی شرکت می‌کردند اما از این دوره به بعد مسابقات با حضور ۲۰ تیم برگزار می‌شود. برنده این رقابت‌ها جام ویلیام وب الیس را دریافت می‌کند.

برگزاری جام جهانی ۲۰۱۹ در ژاپن، درآمدی ۳.۴ میلیارد دلاری برای این کشور به ارمغان آورد. فرانسه نیز با هدف کسب درآمد ۴ میلیارد دلاری به استقبال برگزاری این رویداد می‌رود.

پیش‌بینی شده که حدود ۲.۸ میلیارد دلار از این درآمد از محل بلیت‌فروشی، فروش حق پخش مسابقات و نیز جذب حامیان مالی مسابقات تامین شود.

مطابق گزارش‌های اولیه، جام جهانی ۲۰۲۳ با جذب بیش از ۳۰ حامی مالی، رکورددار خواهد شد. شرکت‌هایی همچون کوکاکولا، مسترکارت، دی‌اچ‌ال در حامیان مالی اصلی این رویداد هستند و تاکنون بالغ بر ۱ میلیارد دلار برای حمایت از برگزاری این مسابقات پرداخته‌اند که در مقابل، امیدوارند که با تبلیغات در دوره برگزاری جام جهانی بازارهای جهانی خود را توسعه بیشتری بدهند.

همچنین ببینید

سرنوشت المپیک توکیو به سازمان بهداشت جهانی واگذار شد

سرنوشت المپیک توکیو به سازمان بهداشت جهانی واگذار شد

رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد در مورد لغو یا برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ …