شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان ساماندهی می‌شود

شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به منظور تسهیل‌گری در صادرات محصولات فناورانه، ساماندهی خواهد شد.

شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به منظور تسهیل‌گری در صادرات محصولات فناورانه، ساماندهی خواهد شد.
خبرگزاری ایسنا– معاونت علمی در نظر دارد به منظور معرفی محصولات تولیدی توسط شرکت‌های دانش‌ بنیان به بازارهای جهانی و همچنین توسعه صادرات این محصولات، ساماندهی شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهد.صادرات نیازمند یک راهبرد است که شرکت‌های دانش‌ بنیان به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌توانند تمامی منابع مورد نیاز برای اداره فعالیت‌های صادراتی خود را تامین کنند؛ چرا که این شرکت‌ها با توجه به نقش ‌تاثیرگذاری که در رشد و توسعه فناوری کشورها دارند، باید متمرکز بر توسعه کسب و کار داخلی‌شان باشند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، بنابراین حضور واسطه‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات بهترین راه ورود و تثبیت حضور در بازارهای بین‌المللی محسوب می‌شوند. از آنجایی که تمامی منابع این شرکت‌های تخصصی به صادرات تخصیص می‌یابد، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان در این زمینه بسیار قابل توجه است. بر همین اساس کارگزارانی برای کمک به شرکت‌های توانمند صادراتی انتخاب می‌شوند تا در این مسیر یاریگر مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور برای ورود به بازارهای جهانی باشند.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در اقدامی جدید در نظر دارد تعداد این کارگزاران را افزایش دهد؛ از این رو از شرکت‌های دارای توانمندی صادراتی، تجار و شرکت‌های مدیریت صادرات دعوت کرده است تا برای ثبت‌نام و اعلام آمادگی خود اقدام کنند.

همچنین ببینید

آگهی دعوت مجمع عمومی عادی سالیانه(نوبت دوم) اتاق بازرگانی و صنایع ایران

  آگهی دعوت مجمع عمومی عادی سالیانه(نوبت دوم) اتاق بازرگانی و صنایع ایران   جهت …