قدردانی سفارت فرانسه در ایران از ابراز همدردی ظریف

سفارت فرانسه در ایران از ابراز همدردی وزیر امورخارجه کشورمان در رابطه با آتش سوزی کلیسای نوتردام قدردانی و تاکید کرد که این بنای تاریخی یک میراث جهانی است.

بازتاب پیام توئیتری ظریف در رسانه های فرانسه/قدردانی سفارت فرانسه در ایران از ابراز همدردی ظریف

سفارت فرانسه در ایران با انتشار پیامی در توئیتر به ابراز همدردی ظریف با مردم فرانسه در پی آتش سوزی کلیسای قدیمی نوتردام واکنش نشان داد.

در این توئیت آمده است: از جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران به دلیل ابراز تأسف و همدردی‌اش با مردم فرانسه و پیام‌های مشابه فراوانی که از ایرانی‌های عزیز دریافت کردیم، سپاسگزاریم. کلیسای نوتردام پاریس یک میراث جهانی و متعلق به تمام کسانی است که آن را دوست داشتند و به آن علاقه‌مند خواهند ماند.

فیگارو پیام صبح سه شنبه وزیر امورخارجه ایران در پی حادثه آتش سوزی در کلیسای نتردام را منتشر کرد و نوشت: ایران با مردم فرانسه و کاتولیک ها ابزار همدردی می کند.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در پیامی توییتری نوشته است : ” از اینکه بخشی از نتردام.. بعد از ۸۰۰ سال جنگ و انقلاب مقاومت ویران شده است غمگین می باشم. با مردم فرانسه و کاتولیک ها ابزار همدردی می کنیم”.

وزیرامورخارجه ایران این محل را بنایی نمادین برای عبادت خدای یکتا که ما را از طریق شاهکار ادبی ویکتور هوگو به همدیگر نزدیک کرده ارزیابی کرده است. رمان بینوایان ویکتور هوگو و ” نتردام پاریس” در ایران بسیار طرفدار دارند.

کانال تلگرام اتاق بازرگانی ایران و فرانسهعضو کانال اتاق بازرگانی ایران و فرانسه در تلگرام شوید

همچنین ببینید

احیای وزارت بازرگانی/ قانون جدید بانک مرکزی ابلاغ می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال تشکیل وزارت بازرگانی در نیمه اول زمستان امسال خبر …