نگاهی به زندگی هنری «ژان پل بلموندو»

در پی درگذشت «ژان پل بلموندو» ، بازیگر نامدار و از آخرین بازمانده‌های موج نوی سینمای فرانسه، در سن ۸۸ سالگی نگاهی اجمالی خواهیم داشت به زندگی هنری این هنرمند.

 

به نقل از ایسنا، این بازیگر سرشناس فرانسوی در طول شش دهه فعالیت سینمایی در بیش از ۸۰ فیلم نقش آفرینی کرد. از چهره اصلی در فیلم‌های ماندگار و کلاسیک موج نوی سینمای فرانسه تا مرد اول فیلم های کمدی و قهرمان فیلم های اکشن دهه ۷۰ و ۸۰؛ «ژان-پل بلموندو» بازیگری برای همه ژانرها بود.

 او که در ۸۸ سالگی شامگاه گذشته از دنیا رفت، با بینی بوکسوری، موهای پُرپشت و لبخند محجوبش، معمولا در نقش شخصیت‌های پروا و سرسخت فرانسوی بازی می‌کرد و در طول شش دهه فعالیت در سینما در بیش از ۸۰ فیلم از آثار هنری سینماگرانی چون «ژان لوک گدار» ، «فرانسوا تروفو»، «آلن رنه»، «کلود سوته» و «ژان-پیر ملویل» بازی کرد و علاوه بر آن در تعداد زیادی فیلم اکشن  نیز مقابل دوربین رفت که بدلکاری‌های نقشش را نیز خودش انجام می داد.
 «ازنفس‌افتاده»، «آن مرد از ریو»، «ترس بر فراز شهر»، «پی یرو خله»، «طغیانگر»، «آلپاگور»، «دستبرد»، «حرفه‌ای»، «تک‌تاز»، «کلاه» و «دزد پاریسی» از مهمترین فیلم‌هایی هستند که  «بلموندو» در آنها نقش آفرینی کرده است.
 با درگذشت «فرانسوا تروفو»، «اریک رومر»، «ژاک ریوت»، «ژاک دمی»، «آنیس واردا» و «آنا کارینا»؛ «ژان پل بلموندو» ستاره فیلم «از نفس افتاده» در کنار کارگردان این فیلم «ژان لوک گدار» آخرین بازمانده‌های موج نو سینمای فرانسه محسوب می‌شدند.
  «بلموندو»  آخرین بار در سال ۲٠۱۱ مقابل دوربین رفت و در فیلم «از فیلمی به فیلم دیگر» اثر «کلود للوش» مقابل دوربین رفت.
 «بلموندو» در سال ۲۰۱۶ و در حالی که ۸۵ سال داشت در مصاحبه‌ای با مجله فیلم «پریمیر» در مورد حرفه خود گفت: «این شانس را داشتم که جزو آن دسته از بازیگرانی باشم که در انواع ژانرها بازی کردم، از فیلم‌های روشنفکرانه موج نو گرفته تا کمدی‌های خنده‌دار و واقعاً پشیمان نیستم».

کانال تلگرام اتاق بازرگانی ایران و فرانسهعضو کانال اتاق بازرگانی ایران و فرانسه در تلگرام شوید

همچنین ببینید

وبینار ۶ ساعته آشنایی با سیستم های حمل و نقل

با سلام و احترا م ، بدینوسیله به استحضار می رساند، وبینار ۶ ساعته آشنایی با …