وعده رئیس کل بانک مرکزی برای ابلاغ بخشنامه‌ای برای تسهیل صادرات در آینده نزدیک

رییس کل بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه‌ای برای تسهیل صادرات و عملکرد صادرکنندگان در آینده نزدیک خبر داد.

رییس کل بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه‌ای برای تسهیل صادرات و عملکرد صادرکنندگان در آینده نزدیک خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری اکسپورتنا، علی صالح آبادی در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: سال آینده را بهتر از امسال می‌بینم و ارزآوری و تامین ارزی کشور در سال آینده بیشتر از امسال خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که ارزآوری ۹ ماهه امسال بیشتر از ارزآوری کل سال گذشته در کشور بوده؛ این در حالی است که ارزآوری کشور در سال گذشته، ۳۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون دلار به روش‌های مختلف از جمله ترجیحی، نیمایی و اشخاص بوده است در حالی که در ۹ ماهه امسال، حدود ۴۰ میلیارد دلار و به طور دقیق ۳۹ میلیارد و ۸۹۵ ارزآوری و تامین ارز به روش‌های مختلف صورت گرفته است.

صالح آبادی گفت: افزایش ارزآوری در کشور نشان از همت صادرکنندگان دارد که در اینجا باید از اقدامات این فعالان اقتصادی در ارائه ارز در سامانه نیما تقدیر و تشکر کنیم

رئیس کل بانک مرکزی ایجاد کمیته مشترک شامل همه دستگاه‌های دولتی مرتبط و بخش خصوصی ضروری است و از این ایده استقبال می‌کنیم.

وی افزود: به این همکاری و تعامل خوشبین هستم و اعتقاد دارم سال آینده بهتر از امسال خواهد بود.

به گفته صالح آبادی، در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته وضعیت ارزی بهتر بوده است.در ۹ ماهه پارسال ۳۶.۵ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که این آمار در مدت مشابه سال جاری ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

وی اظهار داشت: کارگروه مشترکی با وزیر صمت تشکیل دادیم و مرتب جلسه داریم که این تعامل با همکاری بخش خصوصی تداوم خواهد یافت.

همچنین ببینید

وبینار ۶ ساعته آشنایی با سیستم های حمل و نقل

با سلام و احترا م ، بدینوسیله به استحضار می رساند، وبینار ۶ ساعته آشنایی با …