چند تغییر جدید در فرانسه از آغاز سال ۲۰۲۳

از ابتدای سال ۲۰۲۳، دولت فرانسه تغییراتی در سطح قوانین اجتماعی اعمال کرده که در ادامه مطلب به شرح آنها خواهیم پرداخت

از ابتدای سال 2023، دولت فرانسه تغییراتی در سطح قوانین اجتماعی اعمال کرده که در ادامه مطلب به شرح آنها خواهیم پرداخت

 

  • دولت فرانسه تغییراتی در حداقل حقوق اعمال نموده به این ترتیب که از ابتدای سال ۲۰۲۳ حداقل حقوق  ( یا حقوق تامین اجتماعی- SMIC) در این کشور معادل ۱۳۵۳ یورو خالص خواهد بود: لازم به ذکرست این افزایش باتوجه به تورم صورت گرفته و هیچگونه اراده سیاسی در پی ندارد.
  • از ابتدای سال ۲۰۲۳ حقوق بازنشستگان ،که شامل ۱۴ میلیون نفر می باشد، معادل ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
  • در راستای بهبود راهکارهای محافشت از محیط زیست، از این پس کلیه ضایعات پلاستیکی در فرانسه می‌­بایست در سطل زباله زردرنگ قرار گیرند.
  • تمامی دستوران­های فست فود ،که امکان سرویس در محل را دارند ، می­بایست لوازم خورد و خوراک از جمله قاشق، چنگال یا چاقو را بصورت استفاده دائم به مشتریان عرضه کنند. این بدان معناست که لوازم یکبار مصرف دیگر ارائه نمی­گردد، مگر آنکه سفارش بیرون­‌بر باشد.
  • در بخش بهداشت و سلامت، از این تاریخ از تمامی نوزادان تازه متولد، ۷ نوع تست بیماری جدید بصورت خودکار ( بدون الزام کسب اجازه از والدین) گرفته خواهد شد.
  • در بخش مخابرات و تلفن، از این پس می­‌توان شماره تلفن ثابت منزل را حفظ کرد و از آن در منزل جدید،که می­‌توانددر هر کجای فرانسه باشد، دوباره استفاده کرد.به عنوان نمونه درصورتی که تلفن ثابت با شماره کد ۰۱ باشد ، که منحصر پاریس است، می­‌توان درصورت تغییر محل بطور مثال سکونت در بوردو، دوباره از آن استفاده کرد و نیازی به درخواست خط و شماره جدید نمی‌باشد.

 

همچنین ببینید

احیای وزارت بازرگانی/ قانون جدید بانک مرکزی ابلاغ می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال تشکیل وزارت بازرگانی در نیمه اول زمستان امسال خبر …