فرانسه و سیستم آموزشی ممتاز

از نظر  ۸۶٪ از مدیران شرکتهای خارجی ، آموزش و مهارت پروری در نیروی کار از نقاط قوت فرانسه می باشد.

فرانسه و سیستم آموزشی ممتاز

اختصاصی اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسهفرانسه با اختصاص بیش از ۵٪ تولید ناخالص داخلی به آموزش و پرورش ، یکی از کشورهایی است که در سیستم آموزشی خود به شدت سرمایه گذاری کرده است.

در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۶  فرانسه میزبان ۳۱۰،۰۰۰ دانشجوی خارجی (Campus ، ۲۰۱۷) بود، لذا اولین کشور غیر انگلیسی زبان است که بالاترین تعداد دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده است. (Unesco ، ۲۰۱۷) . ۴۰٪ دانشجویان دکترای این کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ، ۲۰۱۷).  همچنین شهر پاریس نیز در رتبه دوم، بهترین شهرهای دانشجویی دنیا قرار دارد.

طبق رتبه بندی روزنامه Financial Times، ۲۳ موسسه آموزشی فرانسه در بین ۹۰ موسسه آموزشی برگزیده در رشته فوق لیسانس مدیریت در دنیا قرار دارند و دو مدرسه پاریسی HEC, ESSEC نیز در بین ۵ مدرسه برتر این لیست قرار دارند.

از نظر بهره وری ساعات کاری، فرانسه هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور همچنین دارای نیروی کاری دانش آموخته است: در بین جمعیت ۲۵ تا ۳۴ ساله، سهم فارغ التحصیلان آموزش عالی ۷/۴۴ درصد و در بین جمعیت ۲۵ تا ۶۴ سال ۵/۳۳ درصد است.

از زمان تاسیس بنیاد نوبل ادبیات در سال ۱۹۰۱ ، نویسندگان فرانسوی ۱۵ جایزه از ۱۱۳ جایزه دریافت کرده اند که در مقایسه با دیگر ملیتها، بالاترین تعداد کسب این جایزه ادبی  را داشته و پیش از ایالات متحده با ۱۲ و انگلستان با ۱۰ جایزه قرار دارند.

۱۳ مدال از ۵۶ مدال FIELDS ، معادل نوبل ریاضیات، به فرانسویان اعطا شده و این کشور را در رده نخست جهان با ایالات متحده قرار داده است.

این کشور با داشتن ۱.۶ میلیون دانشمند و مهندس ۲۵ تا ۶۴ ساله ، در رده سوم اروپا ، پس از آلمان  با ۳ میلیون  و انگلستان با ۳.۲ میلیون، قرار دارد.

در فرانسه ، ۵۰.۵٪ جمعیت فعال ۲۵ تا ۶۴ ساله در رشته های مختلف علوم و فنون مشغول به کار و یا دارای مدرک تحصیلی در رشته های خدماتی هستند که این تعداد بیشتر از میانگین کل اتحادیه اروپا ۴۶% است .

و در پایان CNRS (مرکز ملی تحقیقات علمی) فرانسه دومین سازمان بزرگ تحقیقاتی در جهان است (بر اساس رتبه بندی موسسه Scimago ، ۲۰۱۷).

همچنین ببینید

وبینار ۶ ساعته آشنایی با سیستم های حمل و نقل

با سلام و احترا م ، بدینوسیله به استحضار می رساند، وبینار ۶ ساعته آشنایی با …