پانصدمین سالمرگ داوینچی؛ بلیت بازدید مونالیزا پیش‌فروش شد

 اهمیت گرامیداشت پانصدمین سالمرگ لئوناردو داوینچی، موزه لوور پاریس را بر آن داشت تا چهار ماه مانده به این رویداد از اکنون بلیت‌های بازدید مونا لیزا را پیش‌فروش کند.

پانصدمین سالمرگ داوینچی؛ بلیت بازدید مونالیزا پیش‌فروش شد

به نقل از ایرنا، ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ (دوم آبان) ۵۰۰ سال از مرگ نقاشی می‌گذرد که به نابغه توسکان مشهور است؛ لئوناردو داوینچی را بزرگ‌ترین نقاش دوره رنسانس می‌دانند.
به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، مسئولان موزه لوور فرانسه که عنوان پُربازدیدترین موزه جهان را از آن خود کرده است با پیش‌بینی جمعیت احتمالی که بخواهند در ایام بزرگداشت سالمرگ داوینچی از تابلوی معروف مونالیزا بازدید کنند در نظر دارند با محدود کردن بازدید به افرادی که از فردا می‌توانند ساعت حضور خود را در این موزه رزرو کنند، فضای آرام و راحتی را برای بازدید از اثر تاریخی مونالیزا فراهم آورند.

این موزه همچنین اعلام کرده است هیچیک از بلیت‌های رزرو قابلیت فروش در محل را ندارند و بلیتی نیز در روزهای در نظر گرفته شده فروخته نخواهد شد.
بنابر گزارش روزنامه فرانسوی، مقررات جدید بازدید از لوور همه افرادی را هم که مجوز دسترسی آزاد یا رایگان به این موزه دارند، شامل می‌شود.
این نخستین بار نیست که لوور تدابیر پیش‌فروش بلیت را اعمال می‌کند. سال گذشته میلادی نیز برای بازدید از نمایشگاه آثار یوهانس ورمیر از معروف‌ترین نقاشان هلندی دورهٔ باروک و پایه‌گذاران دوران طلایی هنر هلند در قرن هفدهم میلادی، رزرو بازدید در نظر گرفته بود. اما مسلماً جمعیت بیشتری برای بازدید اثر هنری داوینچی به لوور خواهند رفت که این موزه در اقدامی بی‌سابقه از ۴ ماه قبل از رویداد پیش‌فروش بلیت را آغاز کرده است.

مونالیزا را می‌توان از محبوب‌ترین بازدیدهای آثار لوور دانست آن هم در موزه‌ای که تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بازدیدکننده را مسحور خود کرد. در بازدیدهای معمول از لوور همیشه جمعیتی قابل توجه در مقابل تابلو مشغول تماشا هستند که تفاوتی انکارنشدنی با فضای مقابل سایر آثار این موزه دارد.

موزه لوور پاریس مجموعه‌ای شامل پنج تابلو و ۲۲ اثر طراحی از داوینچی را در اختیار دارد. در مجموع ۱۲۰ اثر از این هنرمند دوره رنسانس شامل نقاشی، طراحی، دستخط، مجسمه و ابزار هنری باقی مانده است که در مجموعه خانواده سلطنتی انگلیس، موزه بریتانیا، گالری ملی لندن، موزه پیناکوتک واتیکان در رم، موزه متروپولیتن رم و بنیاد فرانسه به جا مانده است.

مساله تبادل امانی آثار هنری مدت‌هاست میان ایتالیا و فرانسه مطرح است. موزه لوور قرار است تابلوهای رافائل، نقاش تأثیرگذار دوره رنسانس را برای نمایش در رم در سال ۲۰۲۰ میلادی به رم امانت دهد. ایتالیا در سال جاری میلادی سرسختی خود را به فرانسه در مورد برگزاری رویدادهای متعدد با موضوع داوینچی نشان داد.

داوینچی که اصالتی ایتالیایی داشت به دعوت فرانسوآ اول به فرانسه رفت و سه دهه پایانی عمر خود را شهر «تورن» این کشور گذراند.

همچنین ببینید

وبینار ۶ ساعته آشنایی با سیستم های حمل و نقل

با سلام و احترا م ، بدینوسیله به استحضار می رساند، وبینار ۶ ساعته آشنایی با …